Täytyy ihan avautua asiasta, joka mua jäi kyllä niin kaivertamaan ja naurattamaan. Olen siis irtisanonut tämän nykyisen asunnon ja kuten käytäntöön kuuluu, niin mun tulee esitellä tämä asunto mahdolliselle uudelle vuokralaiselle.

Tänään sitten eräs vanhempi rouva kävi tätä asuntoa katsomassa. Mielessäni mietin, että mitähän se mulle alkaa selittämään työpaikastaan ja siitä, että mitenhän hän sitten tulevaisuudessa mahdollisesti kulkisi töihin täältä päin. No asiahan ei mulle millään kuulu, eikä kyllä pätkääkään kiinnostanutkaan, kaiken lisäksi olin töissä kun sovittiin aika, jolloin täti pääsee asuntoa katsomaan. Mutta ei, kun sitä juttua piti vain jatkaa ja jatkaa, ei meinannut millään ymmärtää, että mulla ei ole aikaa eikä halua roikkua puhelimessa juttelemassa hänen kanssaan.

Tänää hän sitten tuli. Tunnin myöhässä. Ei ilmoittanut myöhästymisestä. Mulle on pienestä pitäen opetettu, että on kohteliasta ilmoittaa jos myöhästyy sovitusta tapaamisesta. Mutta ei. En edes anteeksipyyntöä saanut. Aikansa se tässä sitten pyöri ja katteli. Hermostuipa myös siitä, kun sanoin, että en todellakaan ole luovuttamassa asunnon avaimia melkein viikkoa etuajassa. Ja siitä sitten tulikin tädille ongelma. Mutta kun hän tarvitsisi ne avaimet sillon aiemmalla viikolla. No voi voi! Mun vuokrasopimus päättyy 30.11 ja avainten luovutus viimeistään 1.12 ko 12, joten ei voi mitään, siinähän tarvitsee. Mä haluan ihan rauhassa muuttaa ja saada asiat järjestettyä, kerrankin kun mulla itselläni on siihen mahdollisuus, eikä tarvitse yhden päivän aikana saada kaikkia tavaroita roudattua uuteen asuntoon.

Siitä tämä rouva jaksoi sitten aikansa jankuttaa, lähti sitten hieman kiukkuisen oloisena pois. En ymmärrä, miten voi edes olettaa, että saisi melkein viikkoa aiemmin asunnon avaimet? Mua jäi harmittamaan, kun jouduin itse niin moneen otteeseen ja lopulta jo tylysti sanomaan, että ei tule onnistumaan. En mä halua pahoittaa kenenkään mieltä, mutta en myöskään kyllä anna periksi tommosessa asiassa, mulla on oikeus pitää ne avaimet siiihen tiistaihin asti!